
Youtube to obecnie największa platforma mediów społecznościowych, która pozwala rozwijać się zarówno młodym, jak i doświadczonym twórcom. Jeśli ktoś kiedyś chciał zostać aktorem, dziennikarzem, piosenkarzem lub stać się gwiazdą, to teraz nie musi szukać przepustki do telewizji – wystarczy, że weźmie kamerę i sam nagra swoje występy.
Wielu twórców i artystów z tego korzysta, ponieważ jest to świetna alternatywa, by dotrzeć do większej grupy odbiorców. Youtube generuje także bardzo dobre zarobki (często lepsze niż telewizja), więc produkowany content musi być naprawdę starannie dopracowany. Powielane schematy lub słabo realizowane projekty po prostu nie przejdą – czasem nawet te świetne nie mają siły przebicia przez masę kanałów. Co więc zrobić? Warto zainteresować się marketingiem i narzędziami, które mogą Wam w tym pomóc.
Po pierwsze stwórz coś, na czym zatrzymasz odbiorcę
Nie ma sensu poświęcać budżetu na kanał, na którym jest jeden film. Stwórz najpierw swoją markę, daj ludziom materiały, z którymi będą mogli spędzić nieco więcej czasu. Zbierz podstawowe informacje, np. ile powinien trwać filmik (od 10 do 20 minut). Warto wiedzieć jak nagrać w wysokiej jakości i jak obrobić wideo w podstawowym programie, by wszystko miało ręce i nogi.
Masz około 5-10 filmów? Super! Przejdź teraz do ofensywy.
Działania marketingowe, które sam możesz podejmować
Duże kanały Youtube mają swoich ludzi od marketingu, reklamy i PRu. Ty dysponujesz jedynie wolnym czasem i chęciami zdobycia takiej sławy. Od czego więc zacząć? Stwórz konto na Instagramie, Fanpage na Facebooku i dodaj się do grup tematycznych. Teraz udostępnij w każdym miejscu link lub informacje, że coś nowego się u Ciebie pojawiło. Pamiętaj, by nie robić tego nachalnie – inaczej możesz skończyć jako zwykły spamer.
Komentuj i pokazuj się u innych twórców. Korzystaj aktywnie z Instagrama i reaguj na materiały konkurencji (najlepiej pozytywnie) – w ten sposób na pewno znajdziesz kilkudziesięciu (lub nawet kilkuset przy umiejętnych działaniach) obserwatorów.
Staraj się także crossować z innymi twórcami, którzy posiadają podobny content. Niestety, na początku nie będą to duże kanały i mogą mieć one nawet mniejsze zasięgi od Twoich. Jest to w pewien sposób wymiana fanów, która działa korzystnie dla obydwu stron.
Im będziesz mieć lepsze, oryginalniejsze i odważniejsze pomysły, tym lepiej dla Twojego kanału.
Wesprzyj się doświadczeniem zawodowców
Jeśli Twój rozwój jest zbyt wolny, możesz skorzystać ze współpracy z zawodowcami. Odwiedzając stronę SzybkiFejm.pl znajdziesz oferty lajków, komentarzy, wyświetleń, obserwatorów, fanów, czy subskrybentów na różnych platformach. Nie jest to jednak zwykła farma lajków, czy arabscy i azjatyccy fani, więc możesz spać spokojnie.
SzybkiFejm.pl to legalnie działająca i zarejestrowana Polska firma. Różnica widoczna jest gołym okiem, ponieważ interesanci otrzymują konkretną usługę, a nie puste obietnice.